14/4/11

Retallades

Hi ha una cosa que no acabo de captar bé. Ara és època de retallades, de crisi, de no tenir diners, etc. Acabo de llegir per internet (dóna igual el mitjà perque tots parlen del mateix tema) que l'Hospital Clínic de Barcelona ha de tancar 71 llits per la retallada sanitària. El que no acabo d'entendre és: faran fora a 71 pacients del Clínic o aquestos llits estan buits i no els ompliran? Després de veure la mani d'ahir a la plaça Sant Jaume, jo em pregunto ¿val la pena la sanitat que tenim a Catalunya? Jo no sé exactament en què consisteixen les retallades perque el conseller de sanitat, Boi Ruiz, mai ha parlat d'acomiadaments en personal fix. El que sí ha dit és que s'ha de rebaixar el nombre d'interins, personal eventual i substitucions. L'altre dia vaig anar al metge i no vaig veure res d'extrany a la consulta. Sempre m'he tingut que esperar un temps perque la meva doctora sempre va amb retard. Això no ha canviat. Em deia un amic que va portar al seu pare a urgències... i el van tractar mitjanament bé, amb un temps d'espera 'normal' i amb una assistència més que correcta. Ressumint, no tenia cap queixa. Jo treballo en un diari. Han jubilat a gent, a uns abans que a altres... però no els han substituit. El paper de les rotatives s'ha encarit i, com expert en el tema, la paginació del diari s'ha reduit per estalviar paper. Hem de fer una mani per denunciar tot això? Nosaltres ens anem sortint i crec que la sanitat també s'en sortirà, però no malgastem els diners. Per cert, un últim apunt: quan em van operar d'una colecistectomia, l'any 2008, si anava per la sanitat pública em donaven quirofan... a un any vista!!! i era una cosa més o menys urgent. Recordo que l'any 2008 governava el tripartit. Pensem una mica en els altres, si us plau.