26/4/11

A llegir

Segons un estudi que ha sortit al rotatiu madrileny Público, el nombre de lector de llibres ha crescut a Espanya en els darrers cinc anys, tot i que encara 4 de cada 10 persones no agafen mai un llibre. Una altra dada significativa és que les dones llegeixen més llibres que el homes.
I que en podem treure de tot això? Que el nivell de cultura a l'estat espanyol ha augmentat.
A casa en tenim molts de llibres, casi tots llegits per més d'un membre de la família, i és una afició que no hem de deixar perdre perque, com jo he dit en més d'una ocasió, la millor escola per aprendre és casa meva.
Actualment, la meva dona, la meva filla i jo estem llegint un llibre, encara que la més forofa és l'Anna, que quan acaba un llibre a l'endemà ja comença un altre. La nena, entre els que té a casa i els que els obliga l'escola, també sempre está llegint, i el que li costa més, tot i que está a l'edat de fer 'el tonto', és el meu fill petit.
A més, qui no vulgui carregar amb un llibre de moltes planes sempre pot accedir, i cada dia és més freqüent, a un llibre electrònic, una eina que cada dia és més popular i en un mateix aparell hi caben més de mil llibres.
Resumint, llegir ens fa lliures, ens immersa en un estat fantàstic molt millor que la realitat. Ens fa treballar el cervell com cap altra cosa. Senzillament, ens teletransporta a un món inimaginable ple d'aventures. I ara, perdoneu, però he de seguir llegint...