8/3/11

Curiositats de la política

Jo soc una mica observador. Segurament em ve d'herència perque el meu pare també era periodista i va treballar molts anys a un diari esportiu de Barcelona. Dic això perque estic observant darrerament que el mon de la política té moltes curiositats. Com jo acabo d'aterrar a un partit polític veig coses que abans potser no veia o, inclús, no li feia cas.
Ara defenso unes idees polítiques perque jo penso igual que el meu partit polític. Els seus ideals i els meus són pràcticament els mateixos i per això m'embarcat en aquesta aventura de la meva vida. Doncs bé. Ara veig per on van els tirs. S'ha de lluitar, i molt, perque les coses funcionin a nivel de política.
Mentres un partit està governant, millor o pitjor, li cauen pals per tot arreu, ho faci bé o no. Per exemple, el Govern català del ya desaparegut tripartit va adoptar la mesura de reduïr la velocitat dels vehicles als voltants de Barcelona a 80 per hora. Raó? Provocar menys contaminació, mesura que ja s'ha demostrat que no ha estat eficient com es pensava. Ara governa CiU, que acorda apujar aquesta velocitat amb raonaments més o menys lògics. Doncs la pràctica totalitat de polítics de l'oposició s'han llençat a sobre del Govern de CiU, polítics, afiliats i simpatitzants aliens a CiU.
Jo això no ho veia fa un temps. Ara, sí que ho veig. Tambè he comprobat les incoherències d'altres partits, dient una cosa un dia i canviant un altre. El que és blanc per un, ha de ser negre per l'altre pel fet de no tenir els mateixos ideals.
Jo ara em trobo sovint amb aquestes experiències. El món que jo domino una mica és el de l'esport, i recordo quan era més petit, quan governava CiU amb Jordi Pujol a la Generalitat, que deien que farien un poliesportiu a cada poble de Catalunya. Van cumplir la promesa i és extrany no trobar un nucli urbà català que no tingui pista poliesportiva. Ara toca barallar-se amb la crisi econòmica i hem de retallar despeses, doncs l'oposició critica les mesures anti-crisi. Si és el que està fent el Govern de Madrid!!!, que és del PSOE.
El que he dit, ara toca aguantar els demés, centrar-se en el futur de Catalunya i prioritzar la tasca formativa del nou Govern català, que porta menys de tres mesos al capdavant del país