24/12/10

Les pors d'Artur Mas

Avui m'han sorprés una mica les declaracions del nou president de la Generalitat, Artur Mas, sobre una hipotètica gran victòria del Partit Popular a les properes eleccions generals. Mas ha dit, literalment, que "Déu ens ajudi si el PP treu majoria absoluta".
Jo entenc al senyor Mas perque pels interessos de Catalunya, una majoria absoluta del PP seria fatal. No seria d'extranyar que al pacte que van signar ahir amb el PSC per assegurar la elecció de Mas com a president de Catalunya hi hagués alguna 'esmena' referent a evitar el triomf majoritari (ho diuen les enquestes avui mateix) del PP.
Respecte al futur de Catalunya, Mas diu que treballará les relacions amb Zapatero, però sense donar-li la màniga. "mantindré una prudent distància", ha dit Mas a TV3.
Jo també tinc por de que el PP assoleixi una majoria absoluta en les eleccions generals, més que res perque sortiriem clarament perjudicats en moltes matèries. Per aixó estic convençut del treball que farà Artur Mas en aquest sentit.