29/5/08

Anònims

Aquesta és una paraula que pot tenir multitud de significats. Des d'una simple carta d'amor fins a la més terrible de les amenaces. Entre mig hi ha un munt de coses per poder explicar. Jo vull agafar la veta de la gent que fa coses per altra gent sense recursos però que no volen que siguin reconeguts.

Jo soc una d'aquestes persones. Está malament dir-ho, ho sé, però és veritat, i no em fa res explicar-ho. Cada cert temps, la roba vella i joguines dels nens, en bon estat, que ja no utilitzem a casa ho regalo, ho dono al Cottolengo del Pare Alegre. Pot semblar això una acció impròpia de gent culta, amb recursos propis i que, seguint la veta del consumisme i el 'tant s'em fot', podria perfectament 'passar' de fer això. Però soc incapaç d'oblidar-me dels més necessitats. No fa falta, si volem, fer una despesa econòmica. No és una limosna això que fem a casa meva. Simplement és solidaritat.

La meva mare, desapareguda ja fa uns anys, em va inculcar, encara que ella no tenia gaire cultura, aquesta manera d'ajudar els més necessitats. No tenia cultura, és veritat, però sí sentit comú. He heredat moltes coses d'ella, i una d'aquestes coses és la solidaritat. I no m'empenedeixo de ser un anònim que ajuda a altra gent.