18/4/08

Nens que hi són i no hi són

Ahir vaig veure en un comerç de Barcelona les fotos de la Madeleine McCaan i de Yeremi Vargas, els dos nanos que estan desapareguts des de fa molt de temps i que la Policia segueix buscant. Les seves fotos, plenes d'innocència, em van fer voltar la neurona i pensar què s'ha fet d'ells. El més fàcil és creure que ja no hi són entre nosaltres. Teoria equivocada segurament, encara que tampoc és molt creïble pensar que els dos nanos segueixen amb vida.

Encara que no ho sembli, a mí m'està costant escriure d'aquest tema, especialment perque es tracta de nens. Ja sé que al món hi ha milers de casos de segrestos, però quan un nen és el protagonista...

A vegades penso en per què els han fet desaparèixer. Caprici del 'Senyor' de dalt nostre? Casualitats de la vida? La pobre Mari Luz, la nena de Huelva trobada morta, pressumptament a mans d'un pederasta ja detingut, sí que pot descansar tranquila, encara que el drama es viu a casa seva, drama que perviurà per sempre.

Jo nomès demano a qui sigui, especialment al 'Senyor' de dalt, que els meus nens no tinguin un final tràgic com aquestos casos que he exposat. Ni ells ni cap nano més. No s'ho mereixen. Nomès són nens.