1/4/11

Llibres

Aquest conjunt de fulles de paper impreses torna a tenir molt protagonisme. En temps de xarxes socials, e-books i altres parafernàlia informàtica, els llibres, tal com han sigut des de sempre, tornen a estar de moda.
Ja es bò que es llegeixi, sobre tot els més petits de la casa, però els adults hauriem de llegir, com a mínim, un parell de llibres l'any, segons recomanen els experts. Dic això perque dos companys de la meva feina acaben de publicar dos interessants llibres. Un és de còmics i l'altre parla del Barça. I dic això perque torna a haver interès per escriure. Tothom ho pot fer. De fet, ja ho fan als blocs. La gent escriu de tot, però el que més hi trobem són vivències personals.
La gent vol llegir i, sembla, que tambè vol escriure. Jo tinc començat un llibre de contes esportius, però el tinc aturat. Em manca inspiració per continuar. Estic embolicat amb moltes batalles i no trobo forat per continuar-lo. Però tinc aquest bloc, on la gent pot seguir el que faig a la meva vida quotidiana.
Per acabar, i resseguint el fil dels llibres, diré que estic llegint un de molt bò: 'Catorce veces ocho mil', d'Edurne Pasaban, l'alpinista vasca que ha pujat totes les muntanyes de la terra que passen dels 8.000 metres. Parla de vivències pròpies, de com es programa una cordada, de com es viu a l'alta muntanya... El recomano perque a mi m'estàn enganxant.