30/12/10

Em nego a retirar-me el 2030


Desprès de que el Pacte de Toledo aprovés que la edat de jubilació sigui al 67 anys, ahir vam conèixer que aquesta mesura estarà a ple rendiment l'any 2027. Jo he fet els meus càlculs i, en teòria, em tocaria jubilar-me l'any 2030, any en que faré els 67 anys. Però jo em nego en rodó a esperar tants d'anys per tenir el retiri daurat. Com que he fet càlculs tenint en compte els meus estalvis, la meva edat i el meu patrimoni, crec que no esperaré tan tard. Per sort, el meu futur en aquest sentit no pinta gaire negre. Clar que tot pot canviar.
Zapatero assegura que "tothom està d'acord en que s'ha de reformar el sistema de pensions". Jo hi estic a favor en que hi hagin reformes en aquest sentit, però no d'aquesta manera. Penso que hi han d'haver altres alternatives abans que perjudicar la salut del futur de la anomenada tercera edat.
És una més del testament polític del PSOE. Vol lligar quan abans totes aquestes mesures impopulars que el dirigiran cap a una derrota històrica en les properes eleccions generals. Al menys estan fen vots perque així sigui. Clar que si no surt Zapatero, sortirà Rajoy. Com diria un amic meu, "me voy de Guatemala y me meto en Guatepeor".
Crec que aquest país mereix un respecte de cara al seu futur, i mesures com les pujades bàrbares de la llum, la benzina i el retard en la jubilació fins els 67 anys passaran factura.